Sassefras

Misschien altijd achterlopend (Druk,Druk,Druk), maar wel leuk! Welkom! Klik hier voor meer foto's

Wat leuk dat je hier een kijkje neemt!
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

vrijdag, september 24, 2004

Rio


Dit is Rio, ons tweede konijntje.
22 September is hij bij ons gekomen. Nu is hij nog maar net acht weekjes oud. Hij zit bij Joost in het hok buiten. Het was in eerste instantie niet de bedoeling om twee konijnen te nemen, maar mijn man blijkt behoorlijk allergisch te zijn. Als Joost binnen is, begint hij meteen te tranen, te niezen en krijgt hij het benauwd. Dat wordt dus voornamelijk buiten blijven voor Joost. Omdat ik het zielig vind dat hij dan de hele winter alleen in z'n uppie in zijn hokje zou moeten blijven zitten, heb ik er een tweede bijgekocht. Benthe heeft hem uitgekozen.
Dit konijntje moest natuurlijk ook een naam krijgen. Omdat Benthe hem heeft uitgezocht, mocht zij ook de naam bedenken. Het duurde echter wel lang, dus wilden we haar een paar opties geven. Maar welke?
Bob bedacht dat Joost afgeleid was van 'Joost van den Vondel'. Een bijpassende naam zou dus wel leuk zijn. We dachten aan 'Rembrandt', 'Vincent, 'Salvador', allemaal niet goed, want te lang. Nu kon ik niet komen op de naam van die 'man van de boekenkist'. Mijn vader hielp mij even Hugo de Groot (o.a. pleitbezorger van de Staten van Holland ).
De volgende dag vroegen wij Benthe of zij 'Hugo' een leuke naam vond. "Hoe, Rio?" was haar reactie. Wij: "Nee, Hugo" zij weer "Nee, dat is niks". "Rio dan?" vroegen wij (het werd echt tijd voor een naam!)Ja, dat was goed. Zodoende. Hij heet dus Rio.
Lastig en verwarrend verhaal? Ja, dat is het ook. Je moet maar kleine kinderen hebben... en een allergische echtgenoot