Sassefras

Misschien altijd achterlopend (Druk,Druk,Druk), maar wel leuk! Welkom! Klik hier voor meer foto's

Wat leuk dat je hier een kijkje neemt!
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

dinsdag, september 27, 2011

Lap

Iets langer dan een jaar heb ik hem nu. En dik drie weken is hij nu weg. Hij stond altijd op tafel in de achterkamer. Dag en nacht stond hij voor me klaar. Uit of in no-time aan. Ik heb het over mijn laptop. Ik 'kreeg' hem van Bob op mijn verjaardag vorig jaar. En sindsdien is hij eigenlijk niet meer uit geweest.
Alle sites vlug even checken, even een mailtje versturen of lezen... Een reactie plaatsen ergens. Allemaal geen probleem. Eventueel op meerdere sites tegelijk.
Tot er storingen kwamen. Het beeldscherm deed wel eens vreemd. Even een knippertje in het beeld.
Een knipper die steeds vaker voor kwam.
die knippers kwamen op een gegeven moment zó vaak voor dat normaal gebruik van de laptop niet meer mogelijk werd.
De laptop ging terug naar de winkel. Werd bekeken, onder handen genomen en gerepareerd. Tenminste, zo leek het. Hij deed het weer toen hij terugkwam. Heerlijk! Weer gewoon beneden de mailtjes checken en gewoon weer beneden internetten.
Helaas begon de 'pret' al heel snel weer. Kleine knippertjes door de tekst. In eerste instantie wilden we het niet zien. En als het niet erger zou worden dan dit, was het ook eigenlijk niet zo heel erg storend.
Maar het bleef niet bij kleine knippers. Het werden serieuze storingen. We moesten de laptop uit en weer aan zetten eer hij weer fatsoenlijk beeld gaf. Natuurlijk was dit niet echt prettig. En ook al helemaal niet de bedoeling. Maar ja, hij deed het daarna weer, dus de noodzaak om hem weer ter reparatie weg te sturen was er nog niet zo. Als we hem inderdaad weg zouden sturen, dan zouden we onze mail weer op de oude computer op zolder op moeten halen. Op een computer die zo langzaam is, dat je intussen koffie kan zetten, op kan drinken èn het uit kan plassen.
Maar goed... Ondertussen was het gokken geworden of het beeld zelfs ook maar weer áán ging nadat je de laptop uit gezet had.
Niet echt zoals het hoort dus.
Dus de laptop ging terug naar Eindhoven. Twee dagen voor het verlopen van de garantie bracht Bob hem terug naar de winkel. Dat was eind augustus. En we wachten er nog steeds op. We hebben inmiddels bericht dat hij terug is in Eindhoven en dat er daar nog het één en ander aan gedaan wordt voor hij terug kan naar ons. Maar ondertussen wordt het wachten steeds moeilijker. Hoeveel mooie speeltjes er ook voor in de plaats komen...(mijn 'lap' wordt inmiddels bezet gehouden door een IPad) Ik wil 'mijn' laptop terug! Het plekje op tafel is nog leeg; hij kan zó weer terug op zijn oude vertrouwde plekje. Ik wacht er met smart op!